sobota, 7 stycznia 2017

Eckhart Tolle "Nowa Ziemia"



Nowa Ziemia została uznana za najprostszy i najskuteczniejszy przewodnik wewnętrznej przemiany i odnowy. Oprah Winfrey włączyła ją do swego Klubu Książki i książka stała się znana na całym świecie. W dyskusjach, które Oprah prowadziła z udziałem autora na swoim portalu internetowym, uczestniczyło kilkanaście milionów czytelników!

„Jeżeli pragniesz odkryć cel swego życia i wiedzieć, jak go osiągnąć, jeżeli nosisz w sobie tęsknotę za przebudzeniem duchowym, ta książka jest dla ciebie! – mówi autor. – Pomoże ci poznać siebie i mechanizmy twojego świata wewnętrznego. Pomoże też uświadomić sobie źródła wewnętrznego konfliktu i bólu, który nie pozwala ci na prawdziwe spełnienie. Nie tkwij do końca życia w pułapce uwarunkowań z przeszłości, które ukształtowały twoją osobowość. Pozwól, aby twoje życie przekształciło się od wewnątrz, jedynie siłą twojej świadomości”.

Na tym polega prostota tej metody dochodzenia do wewnętrznej przemiany: psychiczna odnowa poprzez samoświadomość. A konsekwencją jest wizja NOWEJ ZIEMI – ziemi ludzi bardziej świadomych celu istnienia i głębszych powiązań w funkcjonowaniu świata.

Echart Tolle "Nowa Ziemia. Przebudzenie świadomości sensu życia"

8 komentarzy:

  1. Oj, miałam nadzieję na Twoje wrażenia odnośnie lektury. Czy spełnia ona oczekiwania, zapisane na okładce, w nocie wydawcy i w tym, co mówi o niej Oprah Winfrey?
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i także życzę wszelkiej pomyślności w Nowym Roku :)

      Nie wiem czy już czytałaś cokolwiek Eckharta Tolle. Kilka notek wcześniej polecałem dając początkowy fragment jego najbardziej znaną książkę "Potęga teraźniejszości". Mnie ta książka zmieniła, moje patrzenie na życie, bardzo dużo mi dała. Zgadzam się z tym co pisze autor, wiem i czuję, że jest to prawdziwe. Ale jego książki trafiają do bardziej tych, którzy są już w trakcie poszukiwania, na pewnej drodze, mają jakieś problemy lub cierpią z jakiegoś powodu. Na niektórych nie działa i odrzucają po kilku stronach, uważając że to stek bzdurKsiążka emanuje niesamowitą energią, która działa i przechodzi na czytającego, i właściwe zmienia go. Podobne, o tym samym są "Praktykowanie potęgi teraźniejszości" oraz "Mówi cisza".

      "Nowa Ziemia" jest już trochę inna, bardziej "rozumowa", dojrzalsza, napisana bardziej z punktu guru, mistrza, bardzo szczegółowa, dużo treści. Trudno opisuje się tego typu książki. Mnie w każdym razie także się podobała, ale wrócę do niej za jakiś czas. Polecam w każdym razie gorąco, szczególnie Potęgę i radzę od tej właśnie książki zacząć :)

      PS. Na you tube jest sporo krótkich filmików z wywiadów, wykładów i spotkań z Tolle, większość z napisami, szybko można się zorientować o co chodzi i czy to nam odpowiada.

      Usuń
    2. No właśnie nie czytałam i mam tylko "Nową Ziemię". Dziękuję za namiary, poszukam na YouTube filmów i książek, o których napisałeś. Eckharta Tolle trafił do mnie, gdy poszukiwałam czegoś, co pomoże mojej duszy. Wtedy też trafiłam na nurt mildfullness, książki Jona Kabata-Zinna i one ostatecznie mnie wchłonęły. Wiem, że co jakiś czas lubię zanurzyć się w książkach tego typu, dlatego dobrze mieć je na podorędziu. "Potęga teraźniejszości" - namierzam ją w sieci. Dziękuję :)

      Usuń
    3. Jeśli chcesz, mogę przesłać Ci mailem ebooka.

      Usuń
    4. Dzięki Zbyszku :) Już mam ;)

      Usuń
    5. Nie ma to jak szybkie decyzje :) Jestem ciekawy Twoich wrażeń po lekturze, czy Ci się książka spodoba, to w tym przypadku już się wie po kilku stronach.

      Usuń
    6. Dam znać, jak się za nią wezmę :) Czy też masz nadmiar książek do czytania i deficyt półek? :)

      Usuń
    7. Przekonałem się do czytników i czytania ebooków. W wielu wypadkach wygrywają z papierową książką. Podczas jakiegoś wyjazdu, na wakacje itp, czyli praktyczność i pojemność, oszczędność miejsca w domu, na półkach, podoba mi się także możliwość otrzymania książki w momencie jej zakupu, zero kurierów, poczty polskiej, uszkodzonych, zagubionych książek, no i czas, bardzo wygodne. A jak chcę poczuć zapach książki, to od czasu do czasu czytam papierową, lubię mieć zresztą te nieliczne ulubione książki także w takiej wersji :)

      Usuń